How Many Roads

How many roads (70’) is een road movie langs het poëtische landschap van Bob Dylans songs en door het hedendaagse Amerika. The film portretteert twaalf volgelingen van Dylan die elk geassocieerd is met een specifieke regel uit een van zijn liedjes. De geportretteerden zijn allen verschillend in leeftijd, achtergrond en overtuiging maar wat ze gemeen hebben is dit: zonder Bob zouden ze nooit dezelfde zijn geweest. Dylan heeft bij allemaal soms een geestige, soms dramatische, maar altijd een verregaande invloed op hun leven gehad. Gestructureerd als een muziekalbum geeft de film zicht op de zoektocht naar betekenis in het Amerika van vandaag.

Recensies

Nieuws

Regisseur

Jos de Putter

Het is een schone dag geweest (1993), bekroond met de prijs van de stad Utrecht (Nederlandse Filmdagen) voor beste debuut van het jaar. 

Solo, de wet van de favela, winnaar Joris Ivens Award, IDFA.
 Nagasaki Stories (1996), Juryprijs filmfestival Teheran. 

The making of a new empire (1999) Bekroond met L.J. Jordaanprijs 2000, Nominatie Gouden Kalf beste documentaire en nominatie KNF-prijs.
 Zikr  (1999 ism Clara van Gool), Winnaar Dance Screen Festival Monte Carlo, 2000, 
Nominatie beste korte film, NFF Utrecht.
 Noch zijn ezel (deel van serie over de Tien Geboden, 2000) 
Brooklyn Stories  (2002)
 Dans Grozny, dans (2002), Winnaar Best Documentary, Chicago Int. Doc Festival, Winnaar Best Documentary, Festival ‘Message to man’ St. Petersburg, Winnaar Miglior Lungometraggio (beste film) Cinemambiente Torino, Winnaar Copenhagen Dox Award, beste film, Copenhagen, Mention spéciale du jury, Nyon. Jos de Putter werkt momenteel als eindredacteur voor het VPRO-programma Tegenlicht.

Credits

Camera, Vladas Naudzius; Geluid, Rik Meier; Montage, Patrick Minks; Geluidsnabewerking, Michel Schopping / Mark Lizier; Muziek, Vincent van Warmerdam; Producer, Maja Trivanovic.
In coproductie met de Humanistische omroep en Diepte Scherpte. Met de steun van het Mediafonds, Nederlands Filmfonds en het CoBO-fonds. Uitgebracht door Cinema Delicatessen. International Sales: Ideale Audience.

Category
2005